Monday, October 17, 2011

Kota Bandung Lagi Yukk!


haii..

Okeh..nanti mengikut plan kitaorang 1 family akan menerbangkan diri ke Kota Bandung lagi 11 November nie yukk..esok wehh! macam biasa..dari dulu aku adalah orang yang menguruskan segala mak nenek..dari tiket, hotel dan supir segala.


Flight

Everyone Can Fly katanya. Maka kami semua akan naik AirAsia. haritu ada promo..tanpa belengah terus mak gerabb je mane bole..9 la semuanya! Tapi kali ne throught Jakarta sebab masa promo tu Bandung takde. Pandai AA ne tau..saje je taknak buat promo tuk Bandung..


Penginapan

Misi memang mencari hotel/guesthouse yang murah...wakakaa..harus la yg murah. nak mandi nak tido je..

Untuk kali ne memandangkan yang pegi 9 org, aku terus carik banglo or guesthouse or apartment yang ok. aku dengan secara tamaknya dah booking 3 tempat. Ahahahaa..bukan apa..sebab sementara mana yang ade, aku block la dulu kan..kalo last minit cancel xpe..bukan bayar deposit pon..ehehee *jahat ke?*


1. aku booking http://www.kenanganhotel.com/

Dulu kitaorg penah stay kat Kenangan Hotel. Memang dekat gile ngan Pasar Baru n KartikaSari. Murah jangan cakap..memang murah n selesa jugak. Alah..ko bukan nak honeymoon pon dok hotel best2..setakat nak tdo mlm n mandi je kan..janji selesa.


2. aku booking Rumah Tubagus.

Rumah Tubagus yang aku booking ne banglo baru dorang. Aku booked 3 bilik..Rumah Tubagus ne sume ada 4 bilik. Kita bole booking bape bilik yang kita nak. ok jugak..cantik. Rumah ne kat Jalan Dago..maknanya dekat la dengan FO. Harga? bole refer kat blog dia..x mahal pon.


3. Last minit aku booking Cipedes Apartment.

aku tau apartment ne pon dari blog buk www.kasihaleeya.blogspot.com. lepas riki2..memang ok sangat apartment nie. Dia ada yang 2 bilik..ada yang 3 bilik. So aku booked yg 3 bilik. Harga pon murah dong. *kata misi mencari yang paling murah n selesa...terus mak gerabbb jugak!

lepas aku kira2 sume..keputusan dah dibuat. pemenangnya adalah Cipedes Apartment. Sebab utama adalah murah..ahahaa..beza RM 400 save tu dari yg lagi 2 aku booking. #misi berjaya!


Supir

kali ne aku booking dengan Pak Ratno. Pak Ratno ni pon aku tengok dari blog sis filanie jugak. Booking Van Pregio. Harga untuk Pregio ne..kalo kat Bandung je RP 600k sehari termasuk tol, minyak n parking. Kalo macam aku nanti..mintak Pak Ratno jemput kat Jakarta-Bandung.. sehari RP 900k termasuk minyak, parking n tol sume. Ok la kot..dari yang lain ada yg lebih 50k. Lagipun Pak Ratno nie jugak yang tolong booking Cipedes Apartment..so xyah pening2 da..sekali je.

* post Bandung yang dulu aku dah bgtau kan supir mana kitaorg ambik. dulu supir lain..kali ne kitaorg tukar supir. sebab..supir dulu tu macam tak pandai je nak bawak jalan mane. sume aku yg tunjuk..buatnya dulu aku taktau nak pegi mana..nganga la!!


ok lah..tu je pasal info pasal Bandung wat masa nie..yg lenlain nanti aku update masa dah balik ehh..


~~cau sinci~~


4 comments:

Anonymous said...

salam.. sis, mcm mane nk book cipedes apartment ni ye.. sy mmg nak book cume xtau nk book mcm mane..

my email.. miss_syazwa@yahoo.com

Emma said...

Wsalam..nie blog Cipedes Apartment..http://cipedesapartment.blogspot.com

AHM said...

boleh bagi contact pak ratno ni? tq...

Emma said...

Hai linda..nie contact no
Pak Ratno : +6281322887474

welcome :)